Evaluare riscuri pe etape

V-am lamurit in articolul precedent etapele in care se realizeaza o evaluare riscuri.  Acum as vrea sa va exemplific prima etapa, cea mai importanta, cea a colectarii informatiilor pe care se va baza toata documentatia evaluarii riscurilor.

Pentru evaluarea riscurilor profesionale la locul de muncă trebuie să cunoaşteţi următoarele:

•unde este  amplasat  locul de muncă şi/sau se desfăşoară activităţile;

• cine lucrează acolo: acordaţi o atenţie specială persoanelor care pot fi mai grav afectate de pericol cum sunt femeile însărcinate, lucrătorii tineri sau lucrătorii cu disabilităţi. Aveţi în vedere, de asemenea, lucrătorii cu timp de muncă parţial, subcontractorii, vizitatori, precum şi lucrătorii care lucrează pe teren (cum sunt şoferii, persoanele care vizitează casele clienţilor sau ale cumpărătorilor etc.).

• ce fel de echipamente tehnice, materiale şi procedee sunt utilizate;

• ce sarcini de muncă sunt realizate (de ex., în ce mod şi pe ce perioadă sunt acestea executate);

• ce pericole au fost deja identificate şi care sunt sursele acestora;

• care sunt consecinţele posibile ale pericolelor existente;

• ce măsuri de protecţie sunt aplicate;

• ce accidente, boli profesionale şi alte tipuri de îmbolnăviri au fost raportate;

• care sunt prevederile legale şi alte reglementări în legătură cu locul de muncă.

In momentul in care toate informatiile de mai sus sunt colectate intr-un mod responsabil si documentate, evaluarea riscurilor trebuie sa fie concludenta si sa prezinte solutii perspicace pentru orice companie.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s